SWOT-analyse:
Vi har udarbejdet en SWOT-analyse som skulle
hjælpe os med, at få et overblik over KEEMA – hvad er der stærke og svage sider
og hvad er deres muligheder og trusler?
SWOT-analysen gav os et overblik over hvordan
vi bedst muligt kunne markedsføre KEEMA og hvilke problemer bandet kunne støde
på senere hen.
S = Strenght/Styrke
|
W = Weakness/Svaghed
|
- Openminded
-
Passioneret
-
Upcoming Album/Meget materiale
-
Kommunikation
|
-
Identitetsproblemer
-
Forpligtelser (Familie)
-
Andre arbejdsopgaver/ Andre
bands
|
O = Opportunity/Muligheder
|
T = Threats/Trusler
|
-
Udenlandske
-
Flere albums
-
Pladekontrakt
|
-
Hård konkurrence
-
Familie
|
PLC (Produkt Livs Cyklus):
Vi udarbejdede også en PLC-kurve med fokus på
KEEMA, vi satte ad x-aksen (vandret) havde vi tid og ved y-aksen (lodret) havde
vi kategoriseret omdømme.
Herefter placerede vi KEEMA i kurven og vi kom
frem til, at KEEMA pt. ligger i intro-fasen i kurven – og derefter placerede vi
dem hvor vi tror, at KEEMA vil ligge om 1-2 år. Her har vi placeret dem i vækst
fasen, da vi mener, at de stadig ikke er så kendte endnu, at de har et stabilt
salg af musik m.m.
Bandstrategi:
Vi har udarbejdet en strategi for bandet
fremadrettet, strategien går ud på følgende:
- Gigs/Jobs - flere live optræderne i DK
& udland
- Ansætte en manager/booker - til at
promovere bandet.
- Større aktivitet i/på sociale medier
- Musik i højsæde – Kim skal fokusere
100% på musik
- Øget promotion via danske & udenlandske
radioer
- Definere USP – hvad gør KEEMA unikt?
4 P’er:
Produkt = Musik &
Merchandise
Price =
Markedsreguleret & Billigt (Live spil = i starten til at promovere dem
selv)
Place = Internettet
& barer, samt andre steder hvor der normalt spilles live musik
Promotion = Radio (DK
& udenland), Internet & Live spil
Efter udarbejdelsen
af de 4 P’er snakkede vi indbyrdes om hvilket punkt som havde størst betydning
for KEEMA og hvad fokus skulle ligge på – og her fandt vi frem til, at fokus
skulle ligge på Promotion og Produkt – da disse punkter har størst betydning
for, at KEEMA bliver kendte og får succes.
Promote strategi:
Da vores hovedfokus
lå på promotion udarbejde vi en promotion strategi som skulle give os et
overblik og forhåbentlig også hjælpe KEEMA fremadrettet til, at finde ud af
hvor deres promotion skal fokuseres på:
-
Sociale medier – Konkurrencer til fans
-
Sociale medier – spørgsmål omkring produkter (Eks. hvilket nummer på den nye
pladen synes fansene bedst om)
-
Sociale medier – brug sociale medier såsom YouTube, Twitter & Facebook til
at promovere for nye udgivelser af sange
-
Lokalaviser & magasiner – udnyt gratisaviser og lokalblade til promotion (Metro Express, Chili, Gaffa o. lign.)
-
Flere arrangementer – spil til velgørenhed eller lign.
Markedsføringsstrategi:
Målsætningen for strategien er, at der skal være en stor grad af kendskab til KEEMA, både i Danmark, men primært med fokus på udlandet - dette skal gøres ved at:
KEEMA skal fokusere 100 % på musikken og ikke tage sig af markedsføring, booking o. lign. - det skal de hyre en promotor/booker til.
I starten skal de også tage alle jobs, uanset lønnen - hvis de bliver tilbudt 2 øl for, at spille på en bar i 30-60 min. SÅ TAG DET! - det handler om, at de skal promovere deres musik.
KEEMA's indentitets problem (genre) skal også løses - deres genre skal lægges om og i stedet for verdens tungeste pop, skal deres genre være MELODISK HEAVY.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar