Moodboards
Design/Mock-up
Vi startede ud med, at kigge på vores sketches og udkast til design for siden - samtidig tog vi stilling til websites af andre bands som KEEMA er inspirerede af:
Stone Sour - http://www.stonesour.com
Breaking Benjamin - http://www.shallowbay.com
Good Charlotte - http://www.goodcharlotte.com
Vi blev enige om, at vi godt kunne lide opbygningen af Stone Sours side - scroll-effekten - og, at vi ville inkludere denne feature ind i på hjemmesiden.
Da vi havde snakket indbyrdes ville vi tegne designet så vi visuelt kunne få en klarhed omkring udseendet - ses til højre.
Da vi havde fastslået designet på siden, gik vi straks igang med, at designe et mock-up.
Det første udkast (Mock-up 1) ses til venstre.
Det ses, at indholdet på mock-up'ene er det samme, men selve designet er forskelligt på forsiden.
Dette skyldes identitets problemer ved bandet genre. De reklamerer sig selv som "Verdens Tungeste Pop" - og til billedet til venstre repræsenterer "pop-udgaven".
Udkastet til højre (Mock-up 2) viser den lidt mere rå side af KEEMA's personlighed - nemlig det lidt beton-agtige udseende.
Her ses det sidste mock-up (Mock-up 3) vi designede. Igen er indholdet lidt af det samme, men designet er blevet et udendørs by-miljø i stedet for. Her har vi ramt lidt af begge faktorer fra de to øverste mock-ups.
Det lidt rå design med billedet fra indre by, men ikke så meget, at det tager fokus væk fra det lidt poppede udtryk.
Da vi udarbejde designet blev det gjort ud fra implementeringen af AIDA(S) skjulte elementer.
Forsiden skulle fangen brugernes opmærksomhed med billedet og "news"-boksen. Herefter ville vi have twitter feed, Facebook-button, billeder fra koncerter og musik-videoen til, at vække interessen hos brugerne.
Da interessen var placeret hos brugerne skulle de have mulighed for, at "prøvesmage" KEEMA's produkter - dette skulle foregå igennem musik-videoen og merchandise.
Aktion funktionen skulle ligge i links indtil iTunes, Soundcloud og Spotify, som KEEMA anvender som distributionskanal for deres musik og salgets med merchandise skulle gå via webshop.
Hvis kunden til sidst ville give feedback omkring købte produkter eller følge KEEMA omkring kommende produkter, skulle de også have mulighed for dette. Derfor har vi placeret sociale medier på forsiden og ved footeren - og de kan også gå via STORE i menuen som adgang til produkter.
Følgende medier er brugt til promotion, køb & share:
- Twitter - Promotion
- Facebook - Promotion
- YouTube - Promotion
- Soundcloud - Promotion/Distribution
- Spotify - Promotion/Distribution
- iTunes - Salg/Distribution
Efter vi havde færdiggjort mock-up'et ville vi gerne have testet dem - vi valgte, at maile dem til vores kunde KEEMA og ventede på feedback...
Efter vi havde færdiggjort mock-up'et ville vi gerne have testet dem - vi valgte, at maile dem til vores kunde KEEMA og ventede på feedback...
FEEDBACK FRA KEEMA
Hej
KEEMA - THE BURDEN GRUPPE,
Det
ser pisse godt ud!!!
Vi
hælder mest til MOCK-UP 3 og hertil har vi nogle rettelser:
1.
Vi vil rigtig gerne have en social media feed over den box, der hedder Media,
som hiver opdateringer ind fra facebook og twitter + en feed ved siden af, der
hiver ind fra instagram + en feed, der hiver den seneste video på youtube ind
(hvor den skal være, ved jeg ikke).
Dvs.
vi vil gerne have hevet social media + links hertil langt op på siden, da vi
gerne vil lede vores fans derhen, da det er der, vi er mest aktive.
2.
I boxen under logoet kunne det være fedt med en "Next show" box, der
automatisk viser den næste koncert, dvs. henter disse data fra
"Tour".
3.
Under "Tour" skal der være en to-deling af "Upcoming shows"
og "Past shows" - det ved jeg ikke, om I har tænkt på?
4.
Som det ser ud lige nu, har vi ikke midler til at lave Merchandise, så under
denne menu vil vi starte med at sælge vores CD. Kan der laves en
bestillingsbox, som sender os en mail, når der er en, der køber vores fysiske
CD? Måske den så skal hedde noget andet end Merchandise, f.eks. bare
"Store", som I allerede bruger?
På
sigt vil vi dog sælge t-shirts og iPhone covers, så det er fedt, at I har tænkt
på det.
5.
Vi mangler lidt en menu, der beskriver, hvem KEEMA er. Denne kan erstatte den
menu, der hedder News, da News vil blive leveret fra de sociale medier.
6.
Sloganet "Greatest heavy pop ever" vil vi gerne have ændret til
"The heaviest pop you have ever heard!". Det er nemlig det slogan, vi
har lagt os fast på for denne plade.
7.
Kan man tone bandbillede mere sammen med baggrunden? Det ser måske en lille
bitte smule for indsat ud.
Giver
det mening??
Jeg
er mega spændt på jeres fremlæggelse fredag :)
ReMock-up
Efter
overvejelser omkring feedback af KEEMA - kom vores endelige mock-up til, at se
således ud:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar